人気の投稿

2012/04/24

Moments - One Direction

Niallはレコーディングの時にこの曲の歌詞が悲しくて泣いてしまったらしいです。それから、LouisとLiamが自分のアルバムの中で一番好きな曲としてあげている曲なので、次はこの曲を紹介することにしました。この曲は悲しい曲です…訳しててちょっと泣きそうになりました。


Liam:
Shut the door
Turn the light off
I wanna be with you
I wanna feel your love
I wanna lay beside you
I cannot hide this
Even though I try

ドアを閉めて
灯りを消して
キミと一緒にいたい
キミの愛を感じていたい
キミの隣に横たわりたい
その気持を隠せない
隠そうとしたとしても

Heart beats harder
Time escapes me
Trembling hands
Touch skin
It makes this hard girl
And the tears stream down my face

鼓動が高鳴る
時間が過ぎ去っていく
手が震えるよ
肌に触れる
ねえ、激しくなっていく
そして涙が僕の顔に流れてくる

Harry:
If we could only have this life
For one more day
If we could only turn back time

もし僕たちがあと1日しか生きられないのなら
もし時間を逆戻しできるとしたら

All:
You know I’ll be
Your life
Your voice
Your reason to be
My love
My heart
Is breathing for this
Moment in time
I’ll find the words to say
Before you leave me today

わかるだろう?僕は
キミの人生に
キミの声に
キミの生きる理由になる
僕の愛
僕の気持ち
そのために息づいている
この瞬間
言葉を探すよ
今日キミが僕のもとを離れる前に

Niall:
Close the door
Throw the key
Don’t wanna be reminded
Don’t wanna be seen
Don’t wanna be without you
My judgments clouded
Like tonight's sky

ドアを閉めて
鍵を投げる
思い出したくない
わかりたくない
キミと離れていたくない
僕の判断は雲で覆われているみたいだ
今夜の空のように

Louis:
Hums are silent
Voice is numb
Try to scream out my lungs
It makes this harder
And the tears stream down my face

鼻歌の音は出ないし
声は麻痺しているみたいだ
僕の肺は叫ぼうとしているのに
難しくさせるんだ
そして涙が僕の顔に流れてくる

Harry:
If we could only have this life
For one more day
If we could only turn back time

All:
You know I’ll be
Your life
Your voice
Your reason to be
My love
My heart
Is breathing for this
Moment in time
I’ll find the words to say
Before you leave me today

Zayn:
Flashing lights in my mind
Going back to the time
Playing games in the street
Kicking balls with my feet

心の中でフラッシュをたく
時を巻き戻しながら
道でゲームをしたり
足でボールを蹴ったりしてる

There’s a numb in my toes
Standing close to the edge

僕のつま先は感覚を失って
ギリギリのところに立っているみたいだ

There’s a pile of my clothes
At the end of your bed

僕の服の山がある
キミのベッドの端っこに

As I feel myself fall
Make a joke of it all

僕は自分が落ちていくのを感じる
すべてを冗談ってことにして

All:
You know I’ll be
Your life
Your voice
Your reason to be
My love
My heart
Is breathing for this
Moment in time
I’ll find the words to say
Before you leave me today

You know I’ll be
Your life
Your voice
Your reason to be
My love
My heart
Is breathing for this
Moment in time
I’ll find the words to say
Before you leave me today

単語MEMO
*trembling:震え
*hum:プンプンという音、鼻歌、不明瞭なつぶやき
*lung:肺
*pile:積み重ね、山

2 件のコメント:


  1. ナイルがレコーディングで
    泣いてしまったくらい悲しい
    のも分かりますね・・・

    素晴らしい和訳ですね!

    返信削除
    返信
    1. >りささん
      コメントどうもありがとうございます!
      Zaynのパートがすごく効いてて大好きな曲です。また遊びにきてくださいね!

      削除